Zwanenberg

+ Branding + Magazine + Beeldredactie
+ Digitale beeldbewerking + Infographic

Met 1.600 medewerkers en een omzet van 400 miljoen euro behoort Zwanenberg tot de leidende Europese producenten en exporteurs van vleeswaren, vleesconserven, snacks, soepen, sauzen, vegetarische en veganistische producten. Zwanenberg is o.a. bekend van de merken Kips, Unox, Chicken Tonight en Struik.

De vraag van Zwanenberg:
Hoe maken we ons nationale- en internationale personeelsblad (De Zwaan en The Swan) zowel inhoudelijk als visueel aantrekkelijk voor ons personeel?

Onze oplossing:
Zwanenberg introduceert in 2019 een nieuwe huisstijl. Ook hun personeelsblad mag op de schop. Na een brainstorm over doel en wensen kwamen we tot het besluit om het blad in een magazine-format te gieten. Dit verhoogt de toegankelijkheid en nodigt uit om in te bladeren.

Voor de invulling adviseerden wij om het beeldmateriaal visueel aantrekkelijker en eigentijdser op te maken én tekst meer te doceren. Ook om een goede balans aan te brengen tussen human interest en management artikelen; naast top-down (informatief) artikelen ook ruimte voor bottom-up story’s (verhalen van de werkvloer). Ons advies voor dit nieuwe concept in vier krachtige kernwoorden: Beleving - Betrokkenheid - Informatief - Eigentijds.

De vraag van Zwanenberg:
Hoe maken we ons nationale- en internationale personeelsblad (De Zwaan en The Swan) zowel inhoudelijk als visueel aantrekkelijk voor ons personeel?

Onze oplossing:
Zwanenberg introduceert in 2019 een nieuwe huisstijl. Ook hun personeelsblad mag op de schop. Na een brainstorm over doel en wensen kwamen we tot het besluit om het blad in een magazine-format te gieten. Dit verhoogt de toegankelijkheid en nodigt uit om in te bladeren.

Voor de invulling adviseerden wij om het beeldmateriaal visueel aantrekkelijker en eigentijdser op te maken én tekst meer te doceren. Ook om een goede balans aan te brengen tussen human interest en management artikelen; naast top-down (informatief) artikelen ook ruimte voor bottom-up story’s (verhalen van de werkvloer). Ons advies voor dit nieuwe concept in vier krachtige kernwoorden: Beleving - Betrokkenheid - Informatief - Eigentijds.

"...This is excellent, new branding looks
as it should in this design - powerful!"

Anthony K. Morris (AMDM) over het nieuwe personeelsblad:

Informatief
Zwanenberg is een dynamisch bedrijf. Het bedrijf en hun producten passen zich aan bij de marktontwikkeling. Het personeelsblad is hét medium om iedere werknemer hierover te kunnen informeren.

Beleving
Beeldmateriaal, zoals de presentatie van producten, kan door bewerking of verrassende combinaties krachtiger overkomen. Het prikkelt de beleving. Het blad wordt aantrekkelijker om te lezen en de informatie wordt beter opgenomen.

Betrokkenheid
Naast de informatieve artikelen staan ervaringsverhalen centraal. Authentieke verhalen vanaf de werkvloer. Werknemers komen aan het woord en leuke anekdotes worden verteld. Dit verhoogt de betrokkenheid bij het blad.

Eigentijds
Een nieuwe eigentijdse huisstijl, een nieuw eigentijds personeelsblad. Een uitgave die de ontvanger tot bladeren en lezen uitdaagt. Eigentijdse vormgeving staat voor: behapbare teksten door ruimtelijke opmaak, gelaagdheid en ,meer’zeggend beeldmateriaal, sprankelende kleuren.

"...This is excellent, new branding looks
as it should in this design - powerful!"

Anthony K. Morris (AMDM) over het nieuwe personeelsblad:

Het design van het personeelsblad is gebaseerd op: