+ Branding + Magazine
+ Digitale beeldbewerking
+ Beeldredactie
+ Branding
+ Magazine
+ Digitale beeldbewerking
+ Beeldredactie
Opkomen voor dat wat in de verdrukking is geraakt, dat was de drijfveer van Jacob van Heusden toen hij in 1822 Maatschappij van Welstand oprichtte en dat is tweehonderd jaar later nog altijd haar missie. Wat begon met de materiële en geestelijke ondersteuning van protestantse boerengezinnen in Brabant is uitgegroeid tot een organisatie die allerlei diaconale, maatschappelijke en natuur- en landbouwprojecten steunt, niet alleen financieel, maar ook als belangenbehartiger en sparringpartner.
De vraag van Maatschappij van Welstand:
Kunnen jullie voor ons een jubileummagazine vormgeven dat laat zien dat de Maatschappij van Welstand na 200 jaar nog steeds actueel is. En daarnaast ook aansluit bij de nieuw ontworpen huisstijl.
Onze oplossing:
Maatschappij van Welstand heeft in 2022 een nieuwe huisstijl gekregen. Ze wilden dat ook in het magazine terug zien, met als uitdaging voor ons dat het geen corporate brochure wordt. We hebben een juiste balans gezocht door de huisstijl elementen subtiel toe te passen, waardoor het ‘magazine’ gevoel intact blijft.
In de eerste fase stellen we een moodboard samen. Als referentie voor consistentie, maar ook voor de klant om een goed beeld te krijgen van de algehele sfeer. Welke kleuren passen erbij? Welke lettertypen en wat voor soort fotografie? Het vormt een leidraad voor het definitieve ontwerp van het magazine.
In de eerste fase stellen we een moodboard samen. Als referentie voor consistentie, maar ook voor de klant om een goed beeld te krijgen van de algehele sfeer. Welke kleuren passen erbij? Welke lettertypen en wat voor soort fotografie? Het vormt een leidraad voor het definitieve ontwerp van het magazine.
Het beeld op de cover bevat veel symboliek en verwijst suggestief ook naar de inhoud. Een beeld waar je langer naar blijft kijken en dat vragen oproept.
Er zijn aardse huisstijl kleuren toegepast, aangevuld met natuurlijke tinten als wolkenblauw en korengeel. In de koppen is het huisstijlfont toegepast, maar voor de lopende tekst is gebruik gemaakt van een prettig leesbare schreefletter.
Franca Klaus | Maatschappij van Welstand
De 'X' komt regelmatig op verschillende manieren terug in het magazine. De X staat symbool voor vermenigvuldigen; datgeen dat gedeeld wordt opdat het meerwaarde heeft.
Ook het embleem van het logo komt subtiel terug. Als structuur op de achtergrond, als kader rand voor beeld of de afgeronde hoeken van sommige kaders.
Over alle elementen is nagedacht en met bedoeling ingezet. Om enerzijds een sterke link te krijgen naar de huisstijl, en anderszijds op een net iets andere manier dat het iets 'eigens' krijgt.
De 'X' komt regelmatig op verschillende manieren terug in het magazine. De X staat symbool voor vermenigvuldigen; datgeen dat gedeeld wordt opdat het meerwaarde heeft.
Ook het embleem van het logo komt subtiel terug. Als structuur op de achtergrond, als kader rand voor beeld of de afgeronde hoeken van sommige kaders.
Over alle elementen is nagedacht en met bedoeling ingezet. Om enerzijds een sterke link te krijgen naar de huisstijl, en anderszijds op een net iets andere manier dat het iets 'eigens' krijgt.