+ Branding
+ Magazine
+ Digitale beeldbewerking
+ Beeldredactie
Geloof, hoop en liefde. Een thema passend bij zowel het Leger des Heils als de Majoor. Dit thema is de leidraad van het magazine, en zie je als een soort tatoeage beeldmerk geregeld terug komen. Als knipoog naar de rauwe omgeving van de wallen, de café's, de straat...
Majoor Bosshardt is misschien wel het bekendste lid ooit van het Nederlandse Leger des Heils. Tussen 1950 en 2000 werkte ze in Amsterdam met mensen voor wie niemand anders oog had: prostituees, alcoholverslaafden en dak- en thuislozen. De majoor nam deze mensen in haar eigen huis op als het moest. Ook bracht ze (Joodse en andere) kinderen uit een kinderhuis onder bij particuliere adressen tijdens de Tweede Wereldoorlog, zodat ze uit handen van de bezetter bleven.
De vraag van het Leger des Heils:
In 2023 is het precies 75 jaar geleden dat Majoor Bosshardt haar werk in Amsterdam begon. Kunnen jullie voor ons daarom een jubileum magazine maken rondom Majoor Bosshardt?
Onze oplossing:
Studio Nijenhuis heeft van De Majoor een modern, fris blad gemaakt. Geen historische bloemlezing, maar een blad in de geest van de Majoor: doortastend, eigenwijs, prikkelend, toegankelijk en kleurrijk. Precies zoals de majoor was.
Bron: Leger des Heils
Zo vind je in het hele magazine subtiele verwijzingen naar zowel de majoor als naar het Leger des Heils.
Het roze: de majoor stond op voor vrouwenrechten.
De kleuren rood, blauw en geel:
staan symbool voor het Leger des Heils.
De grote neon foto's per thema:
knipoog naar het nachtleven in Amsterdam.
Zo vind je in het hele magazine subtiele verwijzingen naar zowel de majoor als naar het Leger des Heils.
Het roze: de majoor stond op voor vrouwenrechten.
De kleuren rood, blauw en geel: staan symbool voor het Leger des Heils.
De grote neon foto's per thema: knipoog naar het nachtleven in Amsterdam.
Harm van Teijlingen | Leger des Heils
Harm van Teijlingen | Leger des Heils