+ Branding + Huisstijl + Logo ontwerp + illustratie + Brochure + (Social media) webbanner + Folder/flyer + Poster
De Kwekerij is een organisatie voor studenten en Young Professionals. Ze organiseert Bloeiklassen (workshops) en Mestivals (festivals die je van gezonde groeistoffen voorzien door maatschappelijke bagger op te scheppen). Zij werkt aan de combinatie van ontmoeting en kruisbestuiving, persoonlijke en professionele groei én verzorging van essentiële zaken als zingeving en spiritualiteit.
De vraag van De Kwekerij:
We willen een attractieve, frisse visuele identiteit voor De Kwekerij, goed aansluitend bij de huidige beleving van twintigers (studenten en Young Professionals).
Onze oplossing:
De doelgroep van De Kwekerij is helder.
In gesprek kwamen kenmerken als: groei - humor - diepgang naar voren en vormden het uitgangspunt voor de ontwikkeling van een unieke en verrassende huisstijl. Voor hun visuele identiteit hebben wij een illustratieve stijl aangereikt. Deze is helder, transparant, tegelijk herkenbaar en veelzeggend. Eigentijds kleur-
en vormgebruik, een naturel-uitstraling in combinatie met een ‘doordenk’laag en een touch of humor sluiten precies aan bij hun achterban.
Het logo van De Kwekerij is geïnspireerd op het grafisch lijnenspel van (planten)kassen en de nerf van een blad.
Het is grafisch, eenvoudig én herkenbaar waardoor het makkelijk toepasbaar is in diverse uitingen als zowel icoon als woordmerk.
Illustratieve elementen gaan dé herkenbare stijl vormen voor De Kwekerij. De illustraties hebben een diepere inhoudelijke laag, communiceren een boodschap direct en indirect. Het vraagt de ene keer om ‘bestuderen’ en iets langer doordenken over de diepere laag, de andere keer is de boodschap in één oogopslag duidelijk. Dit kan per onderdeel van De Kwekerij doelbewust ingezet worden om te triggeren.
De Kwekerij organiseert ieder jaar een uniek Mestival. Dit festival is ontstaan vanuit de behoefte om kritisch in gesprek te gaan over maatschappelijk ‘stinkend’ gedachtegoed. Het festival bundelt dit per keer tot een aansprekende thema als: ambitie, liefde, werk. De posters met aankondiging van en uitnodiging voor dit festival zijn door ons ontworpen. Hierin wordt visueel de invulling van het thema deels al meegegeven.
Guy Wijnen | initiatiefnemer De Kwekerij