BD Benelux

Merkpositionering 
+ Branding
+ Magazine
+ Huisstijl
+ Digitale beeldbewerking
+ Beeldredactie 

BD behoort wereldwijd tot een van de grootste spelers op medisch-technologisch gebied. 
BD is naast ontwikkelaar ook leverancier van een scala aan producten t.b.v. de gezondheidszorg, laboratoria en onderzoekcentra. Van injectienaalden, spuiten, testbuisjes tot sneltesten voor opsporen van virussen, waaronder Covid-19. In de Benelux krijgt 90% van de ziekenhuispatiënten op één of andere manier te maken met een product of dienst van BD.


De vraag van BD Benelux:
We willen voor een aantal nieuwe projecten, waaronder uitingen ter gelegenheid van ons 60-jarig bestaan, een bij onze BD guidelines aansluitend ontwerp.

Onze oplossing:
Wij zien het als uitdaging om binnen de BD guidelines (handboek huisstijl) op zoek te gaan naar kleine vrijheden om een nieuw item er ook als 'nieuw’ uit te laten komen. Een frisse touch die het geheel net weer iets aantrekkelijker en leesbaarder maakt. In onze ontwerpen is dit terug te vinden in de vorm van toevoeging van nieuwe illustraties en iconen, subtiele accenten en meer balans in de opmaak.
Dit alles uiteraard in lijn met de bestaande stijl en uitingen van BD.

Infographics
De guidelines bepalen naast het logo, ook de positie van de blauwe balk, het kleurgebruik, lettertype en de tekstgrootte. Binnen dit frame zijn alsnog keuzes te maken die een ontwerp er doet uitspringen en daarmee uniek maakt. Hier hebben wij o.a. nieuwe infographics (iconen) toegevoegd en gekozen voor een andere positionering van de tekst/foto's. De inhoud oogt 'luchtig’, overzichtelijk en is daardoor toegankelijker geworden.

Een fris en clean ontwerp.
Met veel infographics om cijfers en kernwaarden visueel uit te leggen.

Brochures
BD speelt een belangrijke rol in de zorg. Om te benadrukken wat BD Europe doet en waar ze voor staan is een corporate brochure ontwikkeld, die onze studio heeft vormgegeven.


Magazine 60|20
60|20 is een informatief jubileummagazine uit 2020 ter gelegenheid van het 60 jarig bestaan van BD Benelux. Luxe verpakt in een box onderstreept deze uitgave zowel het feestelijk karakter als de ‘excellence’ in expertise van het bedrijf.
De vormgeving van deze uitgave was een creatieve uitdaging: het combineren van een informatieve uitgave van BD (uitgaand van de guidelines) en een ‘special’ met wetenswaardige artikelen om doorheen te kunnen bladeren. Door te variëren in beeld en layout oogt het geheel als een magazine maar wel mét behoud van de stijl van BD.

BD 60 years 

2020 – BD Benelux bestaat 60 jaar. Reden voor feest! We hebben als aanvulling op het basislogo voor BD een bijpassend jubileumlogo en een magazine ontwikkeld.